Elektroniczna Skrzynka Podawcza – Urząd Miasta i Gminy w Buku
Zapraszamy do zapoznania się z tematyką EPUAP – Elektroniczną skrzynką podawczą w gminie Buk.
Profil zaufany jest potrzebny do podpisywania spraw załatwianych w ePUAP.
W Urzędzie Miasta i Gminy Buk (w Punkcie Obsługi Interesanta) można potwierdzać profil zaufany. Można nim podpisywać m.in. dokumenty w Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Dzięki profilowi zaufanemu każdy może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.
Jak zdobyć profil?
Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP, dostępnym pod adresem www.epuap.gov.pl. Z konta wysyłamy wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie profilu w punkcie potwierdzającym profil zaufany. Możemy się w tej sprawie udać do Urzędu Miasta i Gminy Buk ul. Ratuszowa 1 (w ciągu 14 dni od złożenia elektronicznego wniosku), gdzie potwierdzimy swoje dane osobowe przed urzędnikiem ( należy zabrać ze sobą dowód osobisty), który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego. Można się nim już posługiwać w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym. Profil zaufany traci swoją ważność po trzech latach.
Adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Miasta i Gminy Buk na platformie EPUAP: /73lj9v0vjc/skrytka
Adres platformy EPUAP: http://epuap.gov.pl/
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:
Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie EPUAP;
Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu (7:00 – 15:00) do sekretariatu UMiG Buk pok. nr 31 przy ul. Ratuszowej 1 w Buku na następujących nośnikach danych:Dyskietka 1,44 MB
Pamięć masowa USB 1.1, 2.0, 3.0
Płyta CD-RW
Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes
Akceptowalne formaty załączników to:DOC, DOCX, RTF
XLS, XLSX
CSV
TXT
GIF, TIF, BMP, JPG
PDF
ZIP
ODT
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
www.buk.gmina.pl/bip