Beskid Śląski i Czechy- wojaże bukowskich seniorów

W dniach od 20 do 23 czerwca 2017r. została zorganizowana wycieczka w Beskid Śląski i do Czech, w której udział wzięli Seniorzy „Pogodnej Jesieni” i Seniorzy z Dobieżyna. Dołączyły do nich członkinie KGW z Dobieżyna. Pierwszym etapem wycieczki był Wrocław. Tam dołączył do grupy przewodnik, z którym udaliśmy się w dalszą drogę. Zobaczyliśmy Cieszyn – Mały Wiedeń, a tam wzgórze zamkowe, Cieszyńską Wenecję, Studnię Trzech Braci oraz Stary Rynek. Spacerowaliśmy także po deptaku w Wiśle.
W drugim dniu zobaczyliśmy miejsce gdzie spotykają się Biała i Czarna Wisełka, czyli zaporę na Wiśle, przejeżdżaliśmy obok Zameczku Prezydenta RP, a także odbyliśmy podróż beskidzkimi serpentynami przez przełęcz Szarcula. Istebna – Chata Kawuloka, Koniaków – Chata na Szańcach, Żywiec – to tylko niektóre z wielu miejsc, które odwiedziliśmy. Na koniec dnia wspólnie biesiadowaliśmy przy dźwiękach prawdziwej góralskiej kapeli. Trzeci dzień naszej wycieczki odbywał się u naszych sąsiadów- Czechów. Zwiedziliśmy tam Hukvaldy- ruiny XIII-wiecznego morawskiego, będące własnością biskupów ołomunieckich, malowniczą miejscowość – Štramberk, Trúbę, Jaskinię Šipka i wieżę widokową „Bílá hora“. Wchodziliśmy także na zachowaną 40-metrową wieżę, która była częścią zamku Štramberk. Czwarty dzień, to czas powrotu do codzienności, ale po drodze zdążyliśmy zobaczyć skocznię narciarską Wisła Malinka im. Adama Małysza oraz Górki Małe, a tam Chatę Chlebową. Czas wycieczki dobiegł końca. Szkoda tylko, że wszystko co piękne, tak szybko się kończy.

Bukowscy seniorzy :-).

WYDAWCA: CDS-LIDER Consulting & Doradztwo & Szkolenia ul. Powstańców wlkp 30 64- 320 Buk Adres redakcji: j.w. Bukowski Lider ISSN 1898-701X